I O N

ساخت وبلاگ

ایران آنلاین / هرساله جشنواره فیلم فجر پراست از حاشیه های غیرسینمایی که سینماگران ایرانی برای رسانه ها فراهم می کنند. در چندسال اخیر نوع پوشش بازیگران آقا و خانم و طراحان این لباس ها سوژه جدید رسانه ها شده است. سوژه ای که باتوجه به بازارهای نوروزی بعد از جشنواره تا مدت ها ادامه می یابد. امسال نیز بازیگران زیادی بودند که تصمیم گرفتند با پوشیدن لباس های خاص و گاهی عجیب وغریب خوراک عکاسان خبری شوند تا بازار تمجید و نقد بازیگران جدی تر از گذشته در شبکه های اجتماعی از سوی کاربران دنبال شود و کاربران خوش پوش ترین و یا بدلباس ترین هنرمند دوره را انتخاب کنند. موضوعی است که در چندسال اخیر طراحان لباس را خواسته یا ناخواسته وارد یک رقابت جدی کرده است. حالا یکی از سوالات این روزها در شبکه های اجتماعی و دنبال کنندگان مد و لباس، این باشد که طراحان این لباس ها چه کسانی هستند؟ به همین بهانه سراغ سه تن از طراحان پرحاشیه و فعال جشنواره سی و چهارم رفتیم تا از آنها درباره شیوه کار و لباس هایشان بیشتر بپرسیم.

طلیعه ایمانی؛ طراح لباس های «نوید محمدزاده» در مراسم افتتاحیه و اختتامیه

«نوید محمدزاده » همواره با لباس های عجیب و غریبش در مراسم ها و جشنواره های مختلف توجه مردم و رسانه ها را به خود جلب کرده است. لباس هایی که گاهی با نقدهای جدی روبرو می شود و گاهی هم هواداران خاص خودش را دارد.

سال گذشته نیز دو شلوار کوتاه و فاق بلند این بازیگر در جشنواره کن سوژه روز رسانه ها شد طوری که محمدزاده نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. امسال نیز محمدزاده در طول برپایی جشنواره حسابی دوربین عکاسان را به خود مشغول کرد و در روز آخر نیز با کت و شلواری متفاوت با سایر همکارانش برای دریافت سیمرغ روی سن رفت تا بهانه ای شود برای مصاحبه با «طلیعه ایمانی» طراح لباس محمدزاده در این دوره از جشنواره فیلم فجر.

این لباس ها برگرفته از شخصیت خود محمدزاده است!

لباس های نوید محمدزاده نه فقط امسال بلکه در سال های گذشته نیز بحث برانگیز بوده است. چون در مورد این لباس ها نه فقط امسال بلکه سال های گذشته هم بحث برانگیز بوده است. چون تا کنون چندین طراح لباس های او رو طراحی کرده اند؛ به نظرم این به کاراکتر خود محمدزاده وسفارش و شخصیت خودش برمی گردد. پس این نمی تواند خاص یک طراح باشد. همه لباس ها هم برگرفته از شخصیت خودش است. او از اینکه سراغ طراح های جسورانه برود و یا مورد نقد قرار بگیرد هیچ ابایی ندارد. سال گذشته هم آقای محمدزاده با یکی از همکاران من کار کرد. اما امسال برای حاضر شدن در مراسم افتتاحیه و اختتامیه و هم برای شرکت در جشنواره برلین برای لباس با من همکاری داشت.

لباس های محمدزاده « آوانگارد» است

انتخاب و طراحی یک لباس یک همکاری دو طرفه بین بازیگر و طراح است. یعنی ما دونفرمی نشینیم باهم صحبت می کنیم و به این نتیجه می رسیم که چنین طراحی را برای یک جشن و یا یک مراسم داشته باشیم. من می توانم بگویم که این طراحی ها ۵۰ درصد دست خود بازیگر و ۵۰ درصد دست خود طراح است. بین من و آقای محمدزاده یک آشنایی از قبل وجود داشت و به طبع من از قبل با اخلاق و تیپ لباس پوشیدن و زمینه فکری او آشنا بودم. او هم قبل از برنامه های مختلف می آید و باهم حرف می زنیم و می گوید چنین برنامه ای در پیش دارد و حالا تو چه فکری می کنی؟ اول می پرسم می خواهی کلاسیک بپوشی؟ آوانگارد باشی؟ یا دوست داری از طرح های ایرانی استفاده کنی؟ بعد یک سری طراحی و اسکچ می زنم و به او نشان می دهم بعد هم درباره نوع پارچه و طراحی ها حرف می زنیم. ممکن است برای یک برنامه من ۱۰ نوع طرح نشان می دهم.  بعد باتوجه به شرایط روحی او مدل و فضای لباس را انتخاب می کنیم. سبکی که ما برای طراحی لباس های آقای محمدزاده استفاده می کنیم به عنوان «آوانگارد» شناخته می شود. ممکن است برگرفته از رم باستان ،طرح های ایرانی خیلی قدیمی  و یا تلفیقی باشد. لباس هایی که تاکنون شما تن کسی ندیده اید در این جرگه قرار می گیرند.

محمدزاده با این لباس ها حالش خوب تر است

واقعا نمی دانم طرح ها را از چه چیزی الهام می گیرم. بیشتر بر اساس شخصیت آن آدم، لباس ها را طراحی می کنم. نمونه مشابه هم نمی بینم.اینطور نیست که بخواهم لباس های جشنواره کن را نگاه کنم. چون ما کن نداریم. خیلی ها گفته اند که کت و شلوار، لباس مناسب برای این جشنواره هاست. اما من اگر بخواهم برای کن لباس طراحی کنم کاری می کردم که کت و شلوار تعریف دیگری پیدا کند. ما در ایران طراحی لباس نداریم. اینجا برای خانم ها فقط مانتو داریم. به طبع توقع دارند در کنارش باید لباس های مردهای ما کت و شلوار شود. من به کن نگاه نمی کنم. من برای جشنواره فیلم فجر خودمان طراحی می کنم. جشنواره ای که دم در ورودی اش گشت ارشاد ایستاده است. بعضی عقیده دارند که یک کت و شلوار معمولی یا یک مانتو و شال ساده برای شرکت در یک مراسم هنری کافی باشد و بگویند شما در یک جشنواره شرکت کردی و می خواهی جایزه ات را بگیری. دیگرچه نیازی به این کارها است؟ اما آقای محمدزاده دوست دارد متفاوت باشد و این متفاوت بودن را بعضی دوست دارند بعضی دوست ندارند. مهم این است که خودش این متفاوت بودن را دوست دارد و با آن حالش خوب تر است. طراحی شلوارهای سال گذشته اش با من نبود. اما سلیقه من هم به آن پوشش نزدیک بود! اینجا هرکس می خواهد از قالب معمول بیرون بیاید فورا مورد توجه قرار می گیرد و می گویند چرا اینطور پوشیده است؟ این موضوع هم سالهای اولش را می گذراند و به مرور درست می شود.

بعد از جشنواره کلی تماس برای سفارش داشتم!

من کار با آقای محمدزاده را بسیار دوست دارم چون خیلی آدم راحتی است و دقیقا می داند که چه می خواهد. وقتی آدم برای او کار می کند کاملا در طراحی دستش باز است و پذیرای طراحی جدید است. در مجموع داشتن این اختیارات برای خیلی ایده آل است. نکته مهم برای من علاقه آقای محمدزاده به لباس هایش بود. واقعا عاشقشان بود. و هربار که می خواست لباس جدیدی برای یک مراسم بپوشد واقعا ذوق داشت. قطعا نظر خود من هم همینطور است. بعد از این جشنواره کلی از بازیگرها با من تماس گرفتند و قرار شد که باهم کار کنیم. پیش از این به دلیل سیاست های کاری خودم دوست نداشتم  با بازیگرای های دیگری کار کنم اما از این به بعد از این موضوع استقبال می کنم.

لباس های محمدزاده را برای کسی نمی دوزم

سفارش های نوید محمدزاده فقط یک بار دوخته می شود و آن هم برای خودش است. چون این لباس ها امضای دو نفره ماست. عده ای فکر می کنند که بازیگرها قیمت های نجومی به طراحان می دهند. اینطور نیست. گاهی برخی مراجعه می کنند و قیمت را وقتی به آنها می گوییم، می گویند که خیلی بالاست طوری که آدم از یک بازیگر تعجب می کند. اما بسیاری از طراحان باتوجه به سیاست های کاری که دارند برای بازیگرها بدون دریافت هیچ هزینه ای کار می کنند. در واقع لباس ها را هدیه می دهند. اینطور نیست که می گویند با بازیگرها دوبل حساب می کنند. اما من نمی توانم در مورد قیمت لباس ها با شما صحبت کنم. چون طیف گسترده ای وجود دارد و چون زمانی یک لباس فقط برای یک نفر دوخته می شود. دیگر نمونه مشابهی نخواهد داشت. قیمت ها را نمی توان دقیق گفت.

مریم بهرمان؛ طراح لباس های «مریم معصومی» در جشنواره

دیگر بازیگر جشنواره سی و چهارم که راه رفتنش در فرش قرمز و نوع لباسش مورد توجه رسانه ها قرار گرفت؛ «مریم معصومی» بود. معصومی با اینکه فیلمش به جشنواره نرسید اما حضور پر رنگی در فرش قرمز داشت و با سه لباس مختلف در آلبوم عکس های جشنواره امسال دیده می شود! سرشانه های تیز خانم بازیگر و تبلیغ لباس ها از سوی خودش در این جشنواره باعث شد تا سراغ «مریم بهرمان» طراح این لباس ها برویم تا از او درباره طراحی های متفاوتش بیشتر بپرسیم.

پوشیدن لباس های من اعتماد به نفس بالا می خواهد!

به اشتباه در جشنواره مطرح شد که من کارم را در خارج از کشور شروع کردم. درست است که من تازه به ایران آمدم. اما شروع کار من در اردیبهشت امسال در ایران و برای مردم کشورم شروع شد. چون باور داشتم مردم کشورم باید خوب بپوشند و بدرخشند. لباس های خانم معصومی هم ازکارهای جدید من برای زمستان امسال بود که او خریداری کرد و در جشنواره پوشید. کارهای من با دیگر همکارانم متفاوت است و پوشیدن آنها کار هرکسی نیست. به همین خاطر است که عجیب و غریب به نظر می رسد. کسانی که لباس های طراحی شده من را می پوشند باید اعتماد به نفس بالا و احساس قدرت زیادی داشته باشند. چون در ایران هنوز این لباس ها جا نیفتاده است. بیشتر کسانی که این لباس ها را می بینند در نگاه اول به سرشانه ها گیر می دهند. من در طراحی تمرکزم روی سرشانه است و این موضوع تا آخر عمرم هم تغییر نخواهد کرد. من فکر می کنم یک زن با این مدل سرشانه می درخشد. این موضوع احساس خودم است و من همواره در طراحی ها احساس خودم را روی لباس ها پیاده می کنم. من حتی لباس های خودم در خانه نیز سرشانه دارد.

پوشش بعضی ها به درد کافه رفتن می خورد

اخبار جشنواره را کم و بیش دنبال کردم. در میان هنرمندان پوشش آقای کی مرام و پالتوی سفیدش و همچنین کت خانم «هستی مهدوی فر» را دوست داشتم. چون ندیده بودم که کسی در ایران چنین لباسی بپوشد. ولی پوشش آقایی که در جشنواره های قبل با شلوار خیلی فاق بلند حاضر شده بودند را اصلا نمی پسندم. امسال به نظرم نسبت به سالهای قبل پوشش ها بهتر بود. متفاوت بودن و خاص بودن خیلی خوب است اما نمی دانم چرا بعضی طراح ها، خاص بودن را با عجیب و غریب بودن اشتباه گرفته اند. شاید در لباس های من هم سرشانه کمی عجیب به نظر برسد اما «الکساندرا مک کویین» بهترین طراح لباس جهان هم در آلبومش از این سرشانه ها به عنوان نماد قدرت استفاده کرده است. من اصلا سبک بعضی از آقایونی که حتی سیمرغ گرفته اند را نمی پسندم و به هیچ وجه مناسب جشنواره نمی دانم. این لباس ها به درد کافه رفتن می خورد. لازم نیست همه کت و شلوار دامادی بپوشند. اما می توانند کت و شلوار و لباس های رسمی و متفاوت تری بپوشند که در شان یک بازیگر باشد.

بازگشت اِپُل به لباس ها خوشحالم می کند

متاسفانه طراحان لباس در ایرانی از روی هم کپی می کنند و رقابت ها سالم نیست. همین جشنواره دوتا شنل تن دو بازیگر بود که خیلی هم به چشم آمد. من سند دارم که این طراحی ها برای من بود که متاسفانه به اسم کس دیگری کپی شد و فقط در اجرا سرشانه را حذف کرده بود. برخی با دیدن لباس های من یاد مانتو های اپل دار قدیمی می افتند. البته اپل در کارهای من یکی از متریال هاست. هیچ اشکالی هم ندارد که لباس ها دوباره اپل دار شوند. من خیلی هم خوشحال می شوم. به نظرم آن لباس های اپل دار در گذشته می تواند این بار با سبک مدرن تری دوباره به طراحی ها برگردند. چون سرشانه داشتن یک لباس زن را قدرتمندتر نشان می دهد!

دوست دارم طراح لباس سوپراستار جشنواره بعدی باشم

من شنیده ام برخی طراحان لباس به طور رایگان برای بازیگران طراحی می کنند. من تا به حال چنین کاری نکرده ام. قیمت لباس های من هم از یک میلیون تومان آغاز می شود که هنرمندان آن را خریداری کرده اند. دوست دارم در جشنواره فجر سال بعد یک نماینده سوپراستار داشته باشم. در حال حاضر هم برای خانم «گلوریا هاردی» همسر آقای «ساعد سهیلی» برای شرکت در یک برنامه طراحی کرده ام. برای خانم «لیلا حاتمی» هم یک لباس طراحی کردم که نمی دانم قرار است کجا بپوشد.

آنا ثانی؛ طراح لباس سحر دولتشاهی، مهتاب کرامتی، آزاده صمدی و ...

پرکارترین طراح چند دوره اخیر جشنواره و بسیاری از جشنواره های دیگر خانم «آنا ثانی» ۳۸ ساله است. خانم «ثانی» در این دوره از جشنواره علاوه بر طراحی لباس بازیگران در مراسم فرش قرمز، طراحی لباس دو فیلم «سینما نیمکت» به کارگردانی «محمدرحمانیان» و « بادیگارد» ساخته «ابراهیم حاتمی کیا» را به عهده داشت. با این طراح با سابقه درباره طراحی لباس برای بازیگران و لباس های عجیب و غریب برخی در این دوره از جشنواره حرف زدیم.

باید به محدودیت های جامعه توجه شود

برای انتخاب لباس برخی بازیگران از چند وقت قبل سراغ ما می آیند، برخی هم چون فکر می کنند وقت ندارند در روزهای آخر به فکر لباس می افتند. اینطور نیست که بگویم برای همه دوستان طراحی شده است. برای برخی منحصرا طراحی شده، برخی هم از روی رگال انتخاب می کنند. مثلا خانم دولتشاهی از چند وقت قبل برای طراحی لباسش به ما مراجعه کرده بود و ما طراحی پالتوی بلند طوسی رنگ و سرمه ای رنگ خانم دولتشاهی را به عهده داشتیم. برخی هم طی می کنند که از طرح لباسشان دیگر نمونه دیگری نزنیم برای برخی هم مهم نیست. چون بیشتر از ۷ مورد از هر مدل نداریم. سلایق بازیگران نیز باهم بسیار متفاوت است. ممکن است لباسی را که یکی خیلی می پسندد دیگری اصلا دوست نداشته باشد. هیچ کدام از دوستانی که امسال با آنها کار کردیم سلیقه مشابهی نداشتند. هرکدام هنگام مراجعه بایدها و نبایدهایشان را به من می گویند. مثلا کسی اصلا دوست ندارد کوتاه بپوشد. آن یکی اصلا بلند دوست ندارد. من هم براین اساس طراحی می کنم. در هنگام طراحی هم اول به محدودیت ها فکر می کنم. یعنی چیزهایی که به لحاظ عرفی باید رعایت کند. بعد شخصیت شناسی می کنم. من مراعات و محدودیت های جامعه را می شناسم و همواره هنگام طراحی برای لباس یک هنرمند به طبقه جوانی که از او پیروند می کنند دقت می کنم.

شهامت برخی در پوشیدن لباس های عجیب برایم جالب است

لباس های عجیب و غریب برخی هنرمندان برایم جالب است. اینکه خودم اینطور طراحی نمی کنم دلیل بر این نیست که دوست نداشته باشم. مثلا لباس هنرمندی که امسال خیلی از لحاظ عجیب و غریب بودن مورد توجه قرار گرفت را به لحاظ طراحی رد نمی کنم اما خودم چنین چیزی طراحی نمی کنم. اما نوع پوشش، سلیقه اش برای من قابل احترام و شهامتش برایم جالب است. اما جامعه شناختی من در طراحی لباس به یک شکل دیگری است.اما اگر آن آقا به من مراجعه کند من آن عجیب را آرام تر می کنم. نگاه من نگاه کلاسیک تری است. مثلا برند ورساچه کارهای عجیب و غریبی تولید می کند طرفداران خودش را هم دارد اما سلیقه من نیست. اما برند دیور کلاسیک کار است. در فضایی که همه چیز یک کادر دارد خب برخی یک شهامتی دارند. راستش را بخواهید این شهامت برای من قابل تحسین است اما من نمی توانم این کار را انجام بدهم. مرا در یک کشور دیگر هم بفرستید بازهم کلاسیک کار می کنم. اما این شهامت را تحسین می کنم. نگاه عمومی هم نسبت به این طور لباس ها واکنش منفی نشان می دهد. همیشه یک عده ای با این لباس ها خیلی موافقند. اما عده بسیار کثیری با این موضوع کاملا مخالفند. من حمایت گر همه سلیقه ها هستم. شما اگر به کشورهای شرق آسیا هم بروید می بینید که در فستیوال هایشان پراست از طرح های عجیب و غریب با رنگ های متفاوت چون کشورهای گرمسیر رنگ و تنوع را دوست دارند.

هر زینتی که زن را از خودش دور کند رد می کنم

با اینکه سالهاست در زمینه مد و فشن فعالیت می کنم. هیچ وقت از دو رنگ مشکی و سفید در لباسهایم خارج نشده ام. خودم بسیار ساده لباس می پوشم. من زن را بالفطره زیبا می دانم و معتقدم هر چیزی که برای زیبا کردن یک زن استفاده می شود باید یک استاندارد و حد مشخصی داشته باشد و او را از خودش دور نکند. بنابراین من به پوشش ها و آرایش های گل درشت از نظر خودم نمره منفی می دهم. متاسفانه مد و لباس ما هیچ نشانی از گذشته که در ندارد در حال حاضر هم در یک ملغمه گیر کرده است. شاید اگر این دوران گذار تمام شود به ی ثباتی برسیم. ما طراح ها به یک سری از لباس ها به اصطلاح می گویمم بازاری، به نظرم این تیپ لباس ها با شان یک بازیگر همخوانی ندارد. لباس های غلو شده و تزئینات گران قیمت غلو شده هیچ طرح و نگاه طراحانه ای پشت سرش نیست و بیشتر به هجو نزدیک است.

بازیگران پیگیر کار طراحان هستند

فضای جشنواره در چندسال اخیر فضای رقابتی را بین طراحان لباس پدید آورده است. من از اول ترجیحم بر این بود که تاثیرگذاری لباس های من از طریق بازیگران اتفاق بیفتد. من به این رقابت اعتقاد دارم که طراحان سعی می کنند بازیگران را به سمت خودشان جذب کنند و این اصلا چیز بدی نیست. شاید باورتان نشود حتی هنرمندان با دقت به خروجی طراحان لباس هنرمندان دقت زیادی دارند و به این فکر می کنند که برای تهیه لباس سراغ کدامیک بروند. این تعامل و دنبال کردن بین هردو طرف به طور جدی وجود دارد.

فقط ۲۵درصد سود می کنم

برای بسیاری قیمت لباس ها سوال است. من یک پروسه تولید متوسط دارم. اگر از زیر دست خیاطی روزی دو الی سه لباس بیرون می آید. از زیر دست خیاط من یک روز و نیم یک لباس بیرون می آید. یک سری چیزها در کار وجود دارد که زمان بر است. همچنین ما مجبوریم در نقاطی از شهر کار کنیم که مخاطبان ما از این مناطق خارج نمی شود. خب این مناطق جاهای گران قیمتی هستند و برای اینکه شما بتوانید ظرفیت تولید داشته باشید باید کیفیت کارهایتان را حفظ کنید.پارچه هایتان از یک حدی نمی توانند پایین تر باشند. مجموع این ها قیمت بالایی را رقم می زند که مردم این چیزها را نمی دانند. اگر بخواهم تولیدم را به پایین شهر ببرم و به جای دوخت ۷ عددی از هرلباس به تولید انبوه روی بیاورم. قطعا کیفیت خیلی پایین تر می رود. آن وقت پارچه هایم را نیز به جای اینکه انحصاری و چاپ خودم باشد،از پارچه های معمولی استفاده کنم. برای همین قیمت لباس های من از ۶۰۰ هزارتومان شروع می شود و تا ۱۷۰۰ ادامه پیدا می کند. اگر پروسه کار سخت تر شود این ارقام بیشتر می شود. اما کسی به این فکر نمی کند که نهایتا فقط ۲۵درصد از این فروش سود است./ مهر


 

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 230 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:52

ایران آنلاین / سی‌ام آذرماه بود که صاحب یک نمایشگاه خودرو، پلیس را از ماجرای سرقت یکی از خودروهای نمایشگاه با خبر کرد. شاکی در شرح ماجرا گفت: ساعت 19 بود که دو زن بدحجاب برای خرید وارد نمایشگاهم شدند. آنها بعد از بازدید، برای خرید یک خودروی ریو که مقابل نمایشگاه پارک شده بود، ابراز تمایل کردند. بعد از آن سوئیچ را به آنها دادم و خودرو را تست کردند. بعد از آن برای توافق بر سر قیمت وارد نمایشگاه شدیم. بعد از چانه‌زنی بر سر 27 میلیون و 500 هزار تومان توافق کردیم. دو زن بدحجاب از من اجازه گرفتند و برای لحظه‌ای نمایشگاه را ترک کردند.

هنوز لحظاتی از رفتن آن‌ها نگذشته بود که ناگهان مرد جوانی مقابل نمایشگاه ایستاد، نگاهی به داخل انداخت و بعد پشت فرمان ریو نشست، خودرو را روشن کرد و از محل دور شد. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و از ماجرایی که پیش آمده بود، غافلگیر شده بودم. فهمیدم که آن مرد همدست دو زن شیک‌پوش بوده است. وقتی خودم را به خیابان رساندم دیدم که آن دو زن هم سوار یک خودروی دربست شدند و فرار کردند.

بعد از مطرح شدن شکایت کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی در نمایشگاه حاضر شدند و با بررسی دوربین مداربسته تصویر دو زن بدحجاب را به دست آوردند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که آن‌ها از غفلت صاحب نمایشگاه استفاده کردند و بعد از سرقت سوئیچ از نمایشگاه خارج شدند و سوئیچ را در اختیار مردی که منتظر سرقت خودرو بوده، قرار می‌دهند که او هم با سرقت ریو از محل فرار می‌کند. دو زن شیک‌پوش هم با کرایه کردن یک خودروی عبوری از محل دور می‌شوند.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه دستور انتشار تصاویر دو متهم از سوی قاضی صادر شده است، از شهروندان درخواست کرد اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055603 در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهـند/ تابناک

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 212 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:52

ایران آنلاین / امیرعباس سلطانی  در واکنش به صحبت‌های مسئول مطالبات وزارت نفت در خصوص آغاز پرداخت بدهی‌های بابک زنجانی، اظهار داشت: تنها اتفاق جدید، آغاز فروش اموال بابک زنجانی به منظور جبران بخشی از بدهی‌های او است و تا این لحظه حتی یک ریال از این بدهی‌ها پرداخت نشده‌است.

او در توضیح نحوه فروش اموال زنجانی به منظور جبران بخشی از بدهی‌ها، اعلام کرد: با درخواست دادگاه مبنی بر تشکیل یک کمیته ۵ نفره به منظور کار‌شناسی در مورد اموال زنجانی، بر روی این اموال قیمت‌گذاری انجام و به پیوستی قوه قضاییه اعلام شد. اگرچه مادر و خواهران بابک زنجانی و همچنین چند بانک، موسسه اقتصادی و طلبکار دیگر نسبت به این اموال مدعیاتی را مطرح کرده‌اند.

عضو کمیته رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در مجلس اعلام کرد: ارزش کل اموال و دارایی‌های زنجانی در ایران حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان است که بیش از نیمی از این اموال به دلایلی ازجمله ادعای خانواده زنجانی و طلبکارهای دیگر قابل فروش نیست و در مجموع فرش کمی بیشتر از ۴۰٪ این اموال میسر خواهد بود.

دادگاه زنجانی از محاکمه ۱۲ وزیر و معاون‌ وزیر احمدی‌نژاد خودداری کرد

سلطانی در پاسخ به این سوال که آیا دادگاه قصد ندارد به پرونده مسئولان دولتی حامی زنجانی ورود کند، گفت: ایراد اساسی و اشکال بزرگ دادگاه بابک زنجانی از‌‌ همان روز اول این بود که به پرونده حدود ۱۲ نفری که امکان انجام این تخلف‌ها را برای زنجانی فراهم آورده و همگی در سطح وزیر و معاون‌ وزیر در دولت قبل فعالیت می‌کردند، ورود نکرد و حامیان زنجانی را نادیده گرفت و این درحالی است که محاکمه زنجانی به تنهایی هیچ ثمری به همراه نخواهد داشت.

او ادامه داد: متاسفانه در ۳ سال گذشته همواره عده‌ای به صورت غیرمستقیم از زنجانی هواداری می‌کنند و خود زنجانی هم هر روز با شیوه‌ای جدید و با فرار به جلو، پرداخت بدهی‌هایش را به تعویق می‌اندازد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم یادآور شد: سال گذشته بانک مرکزی اعلام کرد که زنجانی بدهی‌اش را پرداخت کرده اما طی یک هفته بررسی موضوع، مشخص شد که هیچ پولی واریز نشده‌است.

ورود پول‌های کثیف به انتخابات

نماینده مردم بروجن در مجلس همچنین با ابراز نگرانی از ورود پول‌های کثیف ناشی از تخلف‌های زنجانی در انتخابات، اعلام کرد: عوامل بابک زنجانی در سراسر کشور بیش از هزاران میلیارد تومان خرج ستادهای انتخاباتی می‌کنند تا با این هزینه‌های میلیاردی افراد موردنظر خود را وارد مجلس کنند.

سلطانی همچنین ضمن تایید خبر حمایت محمدرضا رحیمی از لیست ۷۰ نفره در استان‌های غربی کشور، اعلام کرد: امروز در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری شاهدیم افرادی که در تامین هزینه گذران زندگی خود با مشکل روبرو بودند، وارد رقابت‌های انتخاباتی شده و به صورت میلیاردی هزینه می‌کنند که گویا برخی از این موارد مربوط به فعالیت‌های مشکوکی است که تحت حمایت پول‌های کثیف انجام می‌شود./ ایلنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 176 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:52

ایران آنلاین /  تقی نژاد از بازیگران پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که سابقه بازی در سریال های «مختارنامه» و «معمای شاه» را در کارنامه خود دارد.


از دیگر آثار این هنرمند کشورمان «راز شیوا»، «تاکسی برگشتی» است./ ایرنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 219 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:46

ایران آنلاین / رسیدگی به این پرونده از 11 تیر 91 و همزمان با قتل پیرمردی در خانه‌اش در دستور کار پلیس شهرری قرار گرفت.

تیم جنایی پس از حضور در محل جنایت با پیکر بی‌جان پیرمرد در حالی که دست و پا و دهانش بسته بود روبه‌رو شدند.

جسد داخل اتاق خواب پیدا شد و بررسی‌ها نشان می‌داد که پیرمرد پس از درگیری با مهاجمان به قتل رسیده است.

ماموران در ادامه متوجه شدند زمانی که جنایت رخ داده، همسر مقتول نیز در خانه بوده، اما از آنجا که پیرزن کم‌شنوا و معلول است، متوجه سروصدا و ورود افراد غریبه به داخل خانه نشده و از ماجرای جنایت نیز باخبر نشده است.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد گاوصندوق خانه پیرمرد نیز دزدیده شده و انگیزه جنایت چیزی جز سرقت نبوده است.

از آنجا که پسر مقتول مدعی بود در خانه پدرش دوربین مداربسته کار گذاشته بودند، ماموران سراغ این دوربین رفتند و به این ترتیب فیلم لحظه جنایت به‌دست آمد.

فیلم نشان می‌داد که دو مرد در حالی که چهره‌هایشان را با نقاب پوشانده بودند، بی‌خبر از وجود دوربین در خانه وارد آنجا شدند و مقتول را از خواب بیدار کردند. سپس با او درگیر شده و تلاش کردند که دست و پایش را ببندند.

در همین هنگام نیز زن جوانی وارد صحنه شد و به آنها کمک کرد که دست و پا و دهان پیرمرد را ببندند. پسر مقتول وقتی چهره زن جوان را دید، گفت: «این زن همان پرستاری است که برای مراقبت از پدر و مادرم استخدام کرده بودیم.»

ماموران که از نقش زن پرستار در‌ این جنایت اطمینان یافته بودند، تحقیقات برای دستگیری او را شروع کردند.

این زن چند روز قبل از جنایت توسط یک دفتر خدماتی به خانه پیرمرد آمده و به عنوان پرستار مشغول به کار شده بود.

تیم تحقیق راهی این دفتر شده، اما آنها هیچ شماره و سرنخی از پرستار جوان نداشتند. این زن که ثریا نام داشت از سوی زن میانسالی به شرکت معرفی شده بود و مسئولان شرکت هیچ آدرسی از وی ثبت نکرده بودند.

ماموران در ادامه سراغ زن میانسال رفتند که پرستار جوان را به شرکت خدماتی معرفی کرده بود، اما باز هم ردی از وی به‌دست نیامد.

تحقیقات برای شناسایی هویت دو متهم دیگر ادامه داشت تا این‌که کارآگاهان توانستند دو مرد افغان به نام جمعه و عبد را شناسایی کنند.

در حالی که جست‌وجو برای دستگیری آنها ادامه داشت، ماموران متوجه شدند هر سه متهم کشور را ترک کرده و به افغانستان گریخته‌اند.

به این ترتیب تلاش برای دستگیری آنها به پلیس بین الملل واگذار شد، اما با گذشت یک سال از جنایت، ردی از متهمان به دست نیامد.

در حالی که حدود یک سال از این ماجرا گذشته بود، کارآگاهان جنایی باخبر شدند که جمعه و عبد به خیال این‌که آب‌ها از آسیاب افتاده است به ایران برگشته و در شهرستان کرج مشغول به کار هستند.

تیم‌های عملیاتی پلیس راهی کرج شدند و محل کار متهمان را محاصره کردند. هر دو مرد افغان در عملیاتی غافلگیرانه بازداشت شدند و در همان بازجویی‌های اولیه به جنایت اعتراف کردند.

این در حالی بود که همدست آنها یعنی ثریا، پس از فرار به افغانستان دیگر به ایران بازنگشته و همان‌جا مانده بود.

به همین دلیل تحقیقات پلیس بین الملل ایران برای یافتن مخفیگاه این زن و دستگیری او آغاز شد و با گذشت بیش از دو سال از جنایت در نهایت پلیس اینترپل موفق شد این زن را در افغانستان دستگیر کند.

ثریا در بازجویی‌ها گفت: یک ماه قبل از جنایت با عبد دوست شدم. وقتی متوجه پول و طلا در گاوصندوق شدم موضوع را به عبد گفتم و او نقشه سرقت را طراحی کرد.

در ابتدا قرار نبود کسی کشته شود، اما با مقاومت پیرمرد مجبور به قتل او شدیم. با یک پراید گاوصندوق را به ساختمانی نیمه‌کاره برده و آنجا قفل را شکستیم.

داخل گاوصندوق حدود چهار میلیون تومان پول و مقداری طلا بود که آنها را سرقت کرده و به افغانستان گریختیم.

با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهمان هفته گذشته به ریاست قاضی محمدباقر قربانزاده پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در ابتدای این جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل درخواست قصاص کردند. سپس ثریا در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: یک ماه قبل از جنایت با عبد آشنا شدم و با هم در ارتباط بودیم.

وقتی برای کار به خانه پیرمرد رفتم، متوجه گاوصندوق شدم. موضوع را به عبد گفتم و او و دوستش مرتکب قتل شدند. وقتی می‌خواستند دست و پای مقتول را ببندند، او مقاومت کرد که من کمکشان کردم.

در ادامه عبد در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهام قتل و سرقت گفت: ثریا در این قتل هیچ نقشی نداشت. من و جمعه قتل را انجام دادیم. در سالن با مقتول درگیر شدیم و او را به داخل اتاق بردیم. در آنجا دست و پای او را بستیم.

خیلی مقاومت می‌کرد. به همین خاطر دهانش را هم بستیم . وقتی ما از خانه خارج می‌شدیم او هنوز زنده بود. رئیس دادگاه: اولیای دم اعلام کردند در گاوصندوق بیش از دو کیلو طلا بوده، طلاهای سرقتی را چه کردید؟

عبد: این موضوع صحت ندارد. فقط 250 گرم طلا بود که در افغانستان فروختم. سهم من صد هزار تومان شد. جمعه هم وقتی در جایگاه قرار گرفت، در دفاع از خود گفت: من و عبد با هم دوست بودیم. یک روز سراغ من آمد و ماجرای سرقت گاوصندوق را مطرح کرد.

شب وقتی مقابل خانه رسیدیم، ثریا در را برای ما باز کرد. وارد خانه شدیم و فقط دست و دهان پیرمرد را بستیم. بعد هم دو نفری گاوصندوق را برداشتیم و محتویات آن را سرقت کرده و به افغانستان رفتیم. پس از دفاعیات متهمان و وکلای آنها قضات دادگاه کیفری برای صدور حکم وارد شور شدند./ جام جم

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 186 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:46

ایران آنلاین / اتومبیل مارک استون مارتین که به طور ویژه برای یکی از فیلم های سری جیمز باند با نام «اسپکتر» ساخته شده بود، به قیمت ۲.۴ میلیون استرلینگ به فروش رفت.

مدل DB۱۰ اتومبیل استون مارتین در یک مزایده که در لندن پایتخت انگلستان برگزار شد به قیمت ۲.۴ میلیون استرلینگ فروخته شد.

لباس دانیل کرگ هنرپیشه انگلیسی که در نقش جیمز باند ایفای نقش کرده بود نیز به قیمت ۹۸ هزار و ۵۰۰ استرلینگ به فروش رفت.

درآمدی که از این مزایده به دست می آید، به انجمن پزشکان بدون مرز اهدا خواهد شد. / مهر

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 176 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:46

ایران آنلاین /چند ساعت بعد از انفجار در آنکارا که دست کم 28 کشته برجای گذاشت، مقامات ترکیه "صالح نجار" جوان 24 ساله سوری را به عنوان عامل حمله معرفی کردند. گفته می‌شود نجار از اعضای حزب اتحاد دموکراتیک کردها بوده که در بین پناهجویان خود را به قلب ترکیه رسانده است.
در این میان خوب است نگاهی به تحولات اخیر ترکیه انداخت.

حزب حاکم عدالت و توسعه 8 ماه پیش هم با ادعایی مشابه بهانه لازم را برای بمباران کردها که از قضا در میدان نبرد علیه مخالفان سوری تحت حمایت آنکارا در حال پیشرفت بودند، به دست آورد. بر کسی پوشیده نیست که مخالفان سوری همواره تحت حمایت دولت ترکیه بوده‌اند چرا که هدف اول و آخر آنکارا چیزی جز مخالفت با بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه و دقیق‌تر براندازی وی نبوده است.

اکنون چهار ماه از ورود مستقیم روسیه به میدان جنگ 5 ساله سوریه می‌گذرد. ورود جنگنده‌های روسی به سوریه به ویژه در نوار شمالی آن جدای از اینکه کفه ترازوی نبرد این کشور را به نفع نیروهای دولتی و کردها سنگین کرده، ترکیه را نیز در دشوارترین شرایط سیاسی قرار داده است.

کردها که حالا جدای از آمریکا حامی قدرتمند دیگری هم دارند بیش از همیشه شکست‌ناپذیر جلوه می‌کنند. مسکو همچنین در این میان به عنوان شریک جدیدتر کردهای سوریه با توجه به نزدیکی‌اش تهدیدی به مراتب جدی‌تر به شمار می‌رود.

اکنون مخالفان سوری تنها پایگاه ترکیه در سوریه محسوب می‌شوند؛ نیروهایی که با وجود حمایت مالی و تسلیحاتی از سوی ترکیه و عربستان در مقابل جنگ‌آوری کردها و حملات بی‌وقفه روس‌ها راهی جز عقب‌نشینی نداشته‌اند. طی چند هفته اخیر پیش‌روی کردها در شمال سوریه سرعت گرفته است. وحشت اشغال اعزاز به عنوان نزدیک‌ترین نقطه استان حلب به ترکیه به دست نیروهای کرد و در پی آن ساده‌تر شدن اتصال عفرین، کوبانی و حلب و تشکیل "کعبه آمال" کردها، حامیان مخالفان سوری را به تهدید و ارعاب کشانده است.

هفته گذشته عربستان و ترکیه هر دو به صورت مستقیم و ضمنی نسبت به ورود نیروهای زمینی خود به سوریه اعلام آمادگی کردند. حالا مانند حوادث خرداد ماه که هم‌زمان با پیروزی کردها در انتخابات پارلمانی ترکیه و حمایت گسترده آمریکا از کردها در میدان نبرد علیه داعش بود، به بهانه‌ای کافی و ترسناک نیاز است تا بار دیگر اقدامات اردوغان علیه کردهای سوریه تشدید شود.

به وقایع هفته‌های اخیر نگاهی بیندازیم؛ گروه‌های گسترده 350 تا 500 نفره مسلح با عبور از مرز ترکیه خود را به اعزاز، تنها پایگاه مخالفان در شمال حلب می‌رسانند؛ آنکارا اجازه استفاده از پایگاه هوایی استراتژیک اینجرلیک را به جنگنده‌های عربستانی می‌دهد، از پذیرش پناهجویان جدید خودداری می‌کند، از سوی اپوزیسیون برای چرایی ایفای نقش پررنگ در سوریه تحت فشار قرار می‌گیرد و هم‌زمان گزینه ورود نیروهای زمینی خود را روی میز می‌گذارد. و در این زمان انفجاری مهیب در قلب پایتخت سیاسی ترکیه؛ آیا بهانه کافی به سیاستمداران ماجراجوی ترکیه داده نمی‌شود تا بار دیگر اقدامات خود را توجیه کنند؟

مقامات عالی ترکیه در حالی بی‌وقفه اعلام می‌کنند که نیروهای کرد موسوم به یگان‌های مدافع خلق سوریه مسئول این حمله بوده‌اند که رهبر این نیروها صراحتا هرگونه نقش نیروهای خود را در حمله رد می‌کند.

صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه که اصلی ترین حزب کردهای سوریه است اعلام کرده، "دولت ترکیه با وارد کردن اتهامات سعی در انتقال مشکلاتش به خارج دارد." وی هرگونه دست داشتن حزبش را در انفجار رد کرده و دلایل نخست وزیر ترکیه را در خصوص متهم کردن این حزب به دست داشتن در انفجار ساختگی می‌داند.

به نظر می‌رسد آنکارا حالا با فرا‌خواندن سفرای اعضای دائم شورای امنیت و بمباران شدید مواضع کردها در پی حمله اخیر سعی دارد تا به هر نحوی افزایش نقش خود را در این کارزار توجیه کند.

با اصرار عجیب آنکارا در کرد بودن عامل حمله 28 بهمن این کشور و ارتباط آن با یگان‌های حفاظت خلق کرد هیچ بعید نیست جلوگیری از ورود نیروهای عربستانی و ترکیه‌ای مشروط به اعطای امتیازی دیگر از سوی کشورهای دخیل شود و یا اینکه سرانجام نظامیان ترک پایشان به خاک سوری باز شود. / ایسنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 197 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:38

ایران آنلاین /کارگر جوان افغان که به خاطر پاشیده شدن چند قطره آب بر رویش کارگر افغانستانی دیگری را به قتل رسانده بود با وجود فرار به زابل توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

ساعت ۱۵ پنجم آبان ماه سال جاری، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره درگیری منجر به جنایت به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل اعلام شده واقع در یک ساختمان نیمه ساز و انجام بررسی اولیه مشخص شد که جوانی افغانستانی به نام «جعفر.م» ( ۱۸ ساله ) که در این ساختمان به عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کار بوده، مورد اصابت جسم تیز ( چاقو ) از ناحیه قفسه سینه قرار گرفته و به علت اصابت ضربه به ناحیه حساس فوت کرده است.

پرونده در اداره دهم ویژه قتل

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران ( ناحیه ۲۷ تهران )، پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات میدانی

با حضور کارآگاهان اداره دهم در محل جنایت و انجام بررسی‌ها مشخص شد که در محل جنایت تعدادی کارگر تبعه افغانستان مشغول به کار بوده و مقتول و قاتلِ متواری شده از محل جنایت به نام «عیسی.ش» ( ۲۲ ساله ) نیز از کارگران ساختمانی هستند.

برابر اظهارات شاهدان صحنه جنایت ( کارگران افاغنه ساختمان )، مقتول پیش از وقوع درگیری منجر به جنایت در حال آب دادن دیوارهای سیمانی ساختمان بوده که به شوخی مقداری آب را بر روی سایر کارگران از جمله عیسی که در طبقه پایین مشغول به کار بودند، پاشیده و همین موضوع باعث اعتراض عیسی و در ادامه درگیری لفظی مابین آن دو با یکدیگر می‌شود. در ادامه عیسی از طبقه پائین به طبقه بالا مراجعه و با چاقو یک ضربه به قفسه سینه جعفر زده و سریعا از محل متواری می‌شود.

دستگیری متهم

با توجه به متواری شدن و بلامکان بودن متهم، اقدامات پلیسی جهت دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت، در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که متهم پس از متواری شدن از تهران، به استان سیستان و بلوچستان – شهر زابل متواری شده و در یک مغازه سوپرمارکتی به عنوان کارگر مشغول بکار شده است.

با شناسایی مخفیگاه متهم در شهر زابل، هماهنگی‌های لازم قضایی انجام و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به شهر زابل اعزام و بیست و هشتم بهمن ماه موفق به دستگیری متهم شدند. متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا اظهارات شاهدان صحنه جنایت را تأیید و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهم با قرار بازداشت موقت، برای انجام تحقیقات و تکمیل پرونده در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است./ مهر

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 196 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:38

ایران آنلاین / مترجم گوگل‌ حالا با اضافه کردن 13 زبان به فهرست زبان‌های خود می‌تواند به شما کمک کند با افراد بیشتری در ارتباط باشید و شما می‌توانید با افرادی از اتیوپی تا قرقیزستان چت کنید.

این 13 زبان، زبان‌های امهری (در اتیوپی)، کورسی (در جزیره کورس در فرانسه)، فریزی (در دانمارک، آلمان و هلند)، قرقیزی (در قرقیزستان)، زبان مردم هاوایی، کردی (در ترکیه، ایران، عراق و سوریه)، لوکزامبورگی، سمون (زبان مردم جزیره ساموا در پلینزی)، گالیک (زبان بومی اسکاتلند)، شونا (در زیمبابوه)، سندی (در پاکستان)، پشتو (در افغانستان) و خوزا (در آفریقای جنوبی) هستند.

گوگل ادعا می‌کند تمامی ترجمه‌های این 103 زبان در دسترس، 99 درصد از جمعیت آنلاین را پوشش می‌دهد.

در این خبر اعلام‌شده، گروه ترجمه گوگل همچنین توضیح داده است چطور انتخاب‌های جدید را اضافه کرده است. برای اضافه کردن یک زبان، ابتدا باید آن زبان نوشته شود و همچنین مقدار قابل توجهی ترجمه آنلاین از آن در دسترس باشد. گوگل این متن‌ها را اسکن کرده و از ماشین استفاده می‌کند تا الگوی مورد نظر را پیدا کند.

با این وجود حتی بزرگترین ماشین‌های قدرتمند گوگل هم به حضور انسان نیاز دارند، بنابراین این سرویس یا اپلیکیشن ترجمه همچنین به اطلاعات داوطلبانی که کارشان ترجمه واژه‌ها و کنترل کردن ترجمه سایر افراد است، وابسته است.

حدود 10 سال از زمانی که گوگل این سرویس را -البته با تعداد انگشت‌شماری قابلیت- راه‌اندازی کرد، می‌گذرد و از آن پس گوگل این را به طور قابل توجهی گسترش داده است.

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 186 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:38

تصاویر/ حیوانات اینگونه می خندند

1394/11/30 |

13:56 |

شناسه خبر: 62028

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 208 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:38

ایران آنلاین /  متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

از اوّل انقلاب تا امروز، گهگاه خوانده و شنیده‌ام که بعضی اشخاص که در عالم سیاست با من اختلاف و رقابت داشته‌اند، با اشاره به نام دکتر سیّدحسین نصر و انجمن شاهنشاهی فلسفه و دفتر فرح پهلوی، خواسته‌اند مرا به همکاری با دکتر نصر در فعالیت‌های مرتبط با دربار وی متّهم کنند. این روزها هم که بازار رقابت‌های انتخاباتی، خصوصاً در فضای مجازی، داغ است این نوع تهمت‌ها دیده می‌شود.

اکنون، ‌بی‌آنکه فرصت ورود به جزئیات داشته باشم، باید بگویم آشنایی من با دکتر نصر به سال ۱۳۴۷ باز می‌گردد. در آن زمان، دکتر نصر استاد فلسفه دانشکده ادبیات و رئیس دانشکده بود و عموماً در داخل و خارج دانشگاه وی را استادی دانشمند و باشخصیت و متدین و علاقه‌مند به اسلام و حکمت اسلامی می‌دانستند.

از جمله دلایل صحّت این سخن روابط وی با علامه طباطبایی و نقش او در جلسات مصاحبه‌های پروفسور هانری کربن با علامه است و نیز ترجمه وی از کتاب «شیعه در اسلام» به زبان انگلیسی و مقاله‌ای که از وی در کتاب «محمد خاتم پیامبران» به اهتمام شهید مطهّری در کنار مقالات استادانی مانند علامه طباطبایی و حاج سیّدابوالفضل زنجانی و دکتر سیّدجعفر شهیدی و دکتر علی شریعتی از سوی حسینیه ارشاد در سال ۱۳۴۶ منتشر شده است.

در سال ۱۳۴۷، ‌ من فارغ‌التحصیل دوره فوق لیسانس فیزیک بودم و تصمیم گرفته بودم که، به‌ جای ادامه تحصیل در رشته فیزیک، علوم انسانی بخوانم. دکتر نصر هم سابقه‌ای کمابیش شبیه من داشت. با او مشورت کردم و او مرا برای طی کردن این راه راهنمایی کرد. در مه ماه ۱۳۴۹ دانشجوی فوق لیسانس فلسفه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران شدم و درس‌های دوره دکتری را در پایان سال تحصیلی ۵۳-۵۴ به پایان رساندم. در این سال‌ها، دکتر نصر یکی از استادان ما در دوره فوق لیسانس و دکتری فلسفه بود و من یکی از دانشجویان او. البته او نسبت به من محبّت داشت و من هم به وی احترام می‌گذاشتم و با بضاعتی که در زبان خارجی داشتم از آثار او استفاده می‌کردم و در بعضی کارهای علمی و دانشگاهی، به‌صورت غیررسمی، دستیار وی بودم. وقتی در سال ۱۳۵۱ دکتر نصر به ریاست دانشگاه صنعتی شریف امروز برگزیده شد، تصمیم گرفت تعدادی واحد درسی از موضوعات علوم انسانی و فرهنگ و هنر وارد برنامه درسی دانشکده‌های مهندسی کند. او مرکزی به نام مرکز تعلیمات عمومی در آن دانشگاه تأسیس نمود و من و دکتر نصرالله پورجوادی را در آن مرکز استخدام کرد تا این قبیل درس‌ها را تدریس کنیم. نصر، یکی دو سال بعد، از آن دانشگاه رفت و من تا پیروزی انقلاب عضو هیات علمی آنجا بودم و آن مرکز را اداره می‌کردم و درس می‌دادم.

در همان سال‌ها بود که دکتر نصر انجمن شاهنشاهی فلسفه را تأسیس کرد. من از اوّل با چنین کاری به علّت نام شاهنشاهی آن مخالف بودم و هیچ‌گونه همکاری با آن انجمن نکردم. نه در آنجا درس دادم و نه کتابی به چاپ رساندم و نه برای مجلّه آن، که «جاویدان خرد» نام داشت، مقاله‌ای فرستادم. اسناد آن مؤسّسه در سال‌های قبل از انقلاب قاعدتاً باید موجود باشد. مطمئنّم که هیچ سندی دال بر کمترین همکاری من با آن انجمن وجود ندارد. حتی کسانی مانند دوست محترم من جناب دکتر مصطفی محقق داماد و یا آقای ابطحی (از همکاران بازنشسته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) شاهدند که من چگونه در قول و فعل با آن انجمن مخالفت داشته‌ام.

حال، سخن من به کسانی که هر چند وقت یک‌بار این موضوع را پیش می‌کشند این است که شما جوانان امروز که در آن سال‌ها نبوده‌اید، طبعاً این تهمت‌ها را از زبان بعضی افراد فراری و ضدّانقلاب، که با من به علّت آنکه در خدمت جمهوری اسلامی هستم دشمنی دارند، شنیده‌اید. من به شما توصیه می‌کنم به کسانی مثل آقای دکتر غلامرضا اعوانی که از اوضاع قبل و بعد از انقلاب آن انجمن باخبرند مراجعه کنید و در این باره تحقیق کنید و اگر سندی حاکی از همکاری من با آن انجمن به‌ دست آوردید آن را منتشر کنید.

من در سال‌هایی با دکتر نصر رابطه نزدیک داشتم که او از دربار دور بود. هرچه او به دربار نزدیکتر شد فاصله من از او بیشتر شد. در سال‌های نزدیک به پیروزی انقلاب شاید شش ماه یک بار هم او را نمی‌دیدم و انتصاب وی به ریاست دفتر فرح در سال ۵۷ ربطی به آشنایی من با او در سال ۴۷ ندارد و کسانی که با ردیف کردن انجمن شاهنشاهی فلسفه و دفتر فرح سعی در تخریب من دارند یا ناآگاه‌اند یا نادرستی و غرض‌ورزی می‌کنند.

صرفاً جهت اطّلاع نویسندگان و خوانندگان این تهمت‌ها یادآور می‌شوم که در سال ۵۷، از چند هفته قبل از پیروزی انقلاب، آقایان بهشتی و خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی و موسوی اردبیلی و باهنر تصمیم به تأسیس حزبی به نام حزب جمهوری اسلامی گرفتند. شورای مرکزی این حزب سی نفر عضو داشت که حضرات آقایان مذکور جزء آن سی نفر بودند. بنده هم یکی از اعضای شورای مرکزی بودم که قبل از پیروزی انقلاب به عضویت برگزیده شده بودم.

حال می‌پرسم آیا می‌توان فرض کرد که این آقایان و بقیه اعضای شورای مرکزی در آن روزهای حساس و پرالتهاب از چنین مطلبی بی‌خبر بوده‌اند و اکنون، پس از حدود چهل سال، جوانانی که آن زمان به دنیا نیامده بودند این واقعیت را کشف کرده‌اند؟ آیا چنین چیزی به عقل جور در می‌آید؟ من نزد خدای خود، ان‌شاء‌الله، روسفیدم، از آن جهت که از سال ۱۳۴۲، همزمان با آغاز انقلاب اسلامی، که وارد دانشگاه تهران شدم در همین راهی بودم که امروز هستم. تقاضای من همیشه یکسان بوده، هرچند اقتضای سال‌های قبل از انقلاب طبعاً با اقتضای سال‌های بعد از آن یکسان نبوده است.

غلامعلی حدادعادل

منبع: فارس

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 177 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:38

ایران آنلاین /خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اگر حضور در انتخابات، قوی باشد، می‌توان یک مجلس قوی و کارآمد و وفادار به انقلاب و دلسوز به توده‌های پایین جامعه از نظر اقتصادی و فرهنگی داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مساله انتخابات، اظهار کرد: انتخابات در سه مرحله اهمیت دارد؛ یکی اصل حضور مردم است که دلیل ادامه حیات سیاسی مردم است. اعلان دخالت مردم در سرنوشت خودشان که از برکات انقلاب است، احساس هویتی بود که ما صاحب فکر هستیم و با حضورمان می‌توانیم دینمان را حفظ کنیم. ما انقلاب کردیم و از آن حفاظت می‌کنیم؛ لذا حضورمان بر سر صندوق‌های رأی، به این معناست که ما همچنان مومن به انقلاب، امام(ره) و آرمان‌های انقلاب هستیم.

وی افزود: مرحله دیگر این است که اگر حضور مومنان، حضور قوی و وفادار به راه امام و راه شهدا باشد، می‌توانیم یک مجلس قوی و کارآمد و وفادار به انقلاب و دلسوز به توده‌های پایین جامعه از نظر اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم.

صدیقی ادامه داد: نکته سوم گردش پست‌هاست. یکی از جهاتی که خمس و زکات واجب شده است این است که ثروت یکجا متمرکز نشود، اینکه یک کسی و یک جمعی همیشه بخواهند پست‌ها را در اختیار داشته باشند، فرسایشی است و باید پست‌ها بگردد. باید بگذاریم همه استعدادها خود را نشان دهند. اگر یک گروهی مثل دو حزب آمریکا و انگلیس و گردن کلفت‌هایی که خودشان و بچه‌هایشان صاحب قدرت هستند همیشه باشند، ممکلت ضربه می‌خورد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: این نقل و انتقال قدرت با چهره‌های جدید و کارآمد و تازه نفس مردم را امیدوار می‌کند و به مردم نشاط جدید می‌دهد. به علاوه هر نفسی یک جلوه جدیدی است. یک عده امتحان خودشان را داده‌اند، این افراد از وقتی که انقلاب بوده حضور داشته‌اند و بعضی‌هایشان خیلی گردن کلفت شده‌اند و حالا باید افراد جدیدی بیایند و مردم را آشنا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه «شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم، تقوا سرمایه، توشه، سنگر و چراغ روشن زندگی دنیا و آخرت است» گفت: این پول‌های باد آورده برای بعضی‌ها هزینه انتخابات می‌شود و گاهی سفره‌ها پهن می‌کنند، اما از کجا آورده‌اند؟ چرا این بخشش در اوقات دیگر نبود و چرا بعضی از کارهای اقتصادی در زمان انتخابات انجام می‌شود؟ این موضوع روشن می‌کند که منشاء خدمت تقواست یا توجه مردم به مسایل سیاسی و رای آوردن؟

صدیقی تصریح کرد: نثار و ایثار مطلوب خداست و شیوه پیغمبر و انبیای خداست. اما در زمینه تقوا پول حلال ارزش دارد و پول حرام چه ارزشی دارد؟ اگر کسی درآمد حلال هم دارد اما انگیزه او اعتقاد به خدا و آخرت نیست، بهره‌ای از این کار نخواهد برد زیرا موقتی و زوگذر است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: سه شرط اعم از اینکه اهل انفاق و اهل خیر باشیم، دوم اینکه تقوا داشته باشیم و از راه حلال پول در آوریم و در جای حلال خرج کنیم نه برای فرستادن یک آدم نااهل به مجلس پول خرج کنیم و سوم این که عقیده به بهشت و آخرت داشته باشیم بسیار مهم است زیرا این تقوا راه را هموار می‌کند.

صدیقی افزود: ملاحظات سیاسی بعضی‌ها را از خط صلابت، استقامت و شفافیت بیرون برده است، این افراد نمره ندارند، ما راه ناصاف و غیر شفاف را در اسلام منتج نمی‌دانیم و از دیرباز شعار ما این بوده که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند. باید با مردم و ولایت و شهدا صداقت داشته باشیم، این مردم انقلاب کردند و انقلاب را نگه می‌دارند و خوب تشخیص می‌دهند.

وی درباره تذکرات مربوط به انتخابات گفت: من به مردم اعتماد الهی دارم و مردم را مومن و حسینی و امام زمانی و انقلابی می‌دانم و کسانی هم در خلال این مردم که بسیار نیستند از طریق روزنامه‌های خاص و فضای مجازی بزرگ می‌شوند، ولی بدانید که مردم ما به جمهوری اسلامی و ولایت رأی دادند.

صدیقی افزود: برای اولین بار است که رسانه‌های بیگانه و دشمنان قسم خورده و دشمنانی که موضوع هسته‌ای و شهدا را از ما گرفتند و کسی را محکوم نکردند و امروز سر مومنان را می‌برند و با آن توپ بازی می‌کنند، امسال دلسوز ما شدند که همه بیایند. اما اینها چند پایگاه را تخریب می‌کنند یکی شورای نگهبان و دیگری ولایت است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: دشمنان بدانند که این همه تبلیغات علیه ولایت فایده‌ای ندارد و مردم روز به روز عشقشان به حضرت حجت روز افزون می‌شود و این رهبر را مثل جان عزیز می‌دانند و دنیا نتوانست فاصله‌ای بین مردم و رهبری ایجاد کند. آنها می‌خواهند شاخه‌ها را قطع کنند و رهبری را تضعیف کنند و در این میان حساسیت خاصی روی شورای نگهبان شروع شده است که مطالب گوهرباری را در این زمینه مقام مظعم رهبری با حضور در بین مردم تبریز بیان کردند.

وی افزود: دشمنان مطالبی را به شورای نگهبان وارد کرده‌اند که من به آقایان می‌گویم اعتبار شما از کجاست؟ خودتان را از بین می‌برید. معلوم است که شما رهبری و ولایت را قبول ندارید. این افراد می‌خواهند متدینین را به عنوان عناصر تندرو معرفی کنند. در حالی که مردم ما دشمن آمریکا و انگلیس هستند. مردم ما همیشه از ولایت و آرمان‌های دینی حمایت کرده‌اند و این غیرت را سر صندوق‌های رای نشان خواهند داد.

صدیقی تصریح کرد: پررویی و بی حیایی و جسارت و حمایت انگلیس و آمریکا در شبکه‌های فارسی زبان است که آن را به روز کرده و از فتنه حمایت کرده‌اند، امروز هم مطرح می‌کنند که ملت ایران به استوانه‌هایی که از اول انقلاب تا به امروز پای ولایت ایستاد‌ه‌اند، رای ندهند. شما فکر می‌کنید چرا این جور شده؟ چرا این قدرت‌های کینه ورز اسلام چنین فکر می‌کنند؟ آنها بدانند که مردم عزیز ما به توصیه مقام مظعم رهبری به کسانی رای می‌دهند که آنها می‌گویند به آنها رای ندهید؟

صدیقی خطاب به مردم تاکید کرد: مرگ بر انگلیس و مرگ بر آمریکا را با حضور در سر صندوق‌ها با غیرت و هوشیاری و بیداری‌تان باید نشان دهید.

وی با بیان این‌که «تبشیر و انذار دو بال است که انسان با این دو بال حرکت می‌کند» گفت: حتی اگر غرق در گناه باشیم، حق ناامیدی نداریم. از طرف دیگر باید تا آخر عمر بایستیم و مساله انذار و توجه به عاقبت کار هم در مسایل سیاسی و فرهنگی مهم است و از اساسی‌ترین امور تربیتی است. ای کاش مسئولان کشور هر وقت پشت میز می‌نشیند احتمال بدهند که امروز روز آخر عمرشان است. بدانند که آیا امانتدار خوبی بوده‌اند یا برای خودشان کار کرده‌اند. لذا باید همیشه با مرگ رفیق باشیم.

وی در پایان یاد ایام الله 29 بهمن و قیام مردم تبریز و شهدای مردم آذربایجان در آن روز را گرامی داشت./ ایسنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 201 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:38

ایران آنلاین / در شرایط موجود یک راه اصولی برای مواجهه خرد‌ورزانه با وضعیت کشور این است که صرف نظر از اینکه هر کسی می‌تواند از دو طیف فکری ساختار قدرت در ایران به یک طیف دل‌بسته‌تر باشد، ولی برای انتخاب مفید و موثر از میان دو طیف به کسانی بیشتر اهمیت دهیم که استقلال رای دارند و در عرصه عملی هم از خود پاکدامنی و مسئولیت‌شناسی بیشتر نشان داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فرشاد مومنی، اقتصاددان، روز پنجشنبه در نشستی که برای بررسی نقش مجلس شورای اسلامی در اقتصاد ایران در موسسه دین و اقتصاد برگزار شده بود، با بیان این مطلب اظهار کرد: اکنون اقتصاد و جامعه ایران شرایط نسبتا خطیر و پیچیده‌ای را تجربه می‌کند و درچنین شرایطی هرکس به فراخور توان و تشخیص خود سعی می‌کند به نظام تصمیم‌گیری و تخصیص‌دهندگان منابع ملی کمک کند و مسائل را همانطور که هست ببیند و به جست‌جوی سازکارهایی برای حل و فصل خردورزانه مشکلات جامعه برآیند.

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی همچنین بیان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی نقطه عطف بسیاری مهمی است که انتخاب درست سطح عمومی در روند آن، کمک می‌کند بتوانیم از چالش‌ها و دشواری‌های موجود در کشور با هزینه‌های کمتر و دستاوردهای بیشتری عبور کنیم.

وی با اشاره به هشت سال دولت نهم و دهم بیان کرد: در یک دوره هشت ساله باوری اعمال می‌شد مبنی بر اینکه اگر ساختار قدرت یکدست شود کار توسعه ایران به سامان شده و کارآمدی سیستم افزایش خواهد یافت و اتفاقا بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این دوره هشت ساله، که به طور تصادفی بی‌سابقه‌ترین سطوح درآمدهای ارزی هم عاید کشور شده بود، الگوی تحلیلی مبتنی بر ساختار قدرت یکدست، بی‌سابقه‌ترین سطوح تجربه شده ناکارآمدی و فساد را به کشور تحمیل کرد.

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد:‌ یکی از گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که درباره مقایسه عملکرد اقتصاد ایران در دوره سال 84 تا 92 با دوره 76 تا 84 تدوین شده، نشان داده است در دولت‌های نهم و دهم برای دست‌یابی به یک واحد رشد اقتصادی در مقایسه با دو دوره قبل، نظام ملی پنج برابر هزینه‌ای بیشتری از دلار نفتی صرف کرده است که این موضوع نشان دهنده تجربه بی‌سابقه ترین سطوح فساد و ناکارآمدی در دوران دو دولت نهم و دهم است.

این اقتصاددان با بیان اینکه این موضوع از جنبه تحلیلی جایگاه رفیع مجلس را نشان می‌دهد؛ بیان کرد: نقش مجلس در این موضوع از دو زاویه قابل توضیح است. یکی از آن‌ها به طور مستقیم به مجلس مربوط می‌شود و آن عبارت اند از نقش‌آفرینی مجلس در قاعده‌گذاری رسمی در کشور و نقش‌آفرینی‌اش در زمینه اعمال نظارت‌های تخصصی در فرآیندهای تصمیم‌گیری و تخصیص منابع است.

او تصریح کرد: در این زمینه تجربه تاریخی مورد اشاره نشان داده است که یک‌دست بودن اختلال‌هایی را در سازکارهای قاعده‌گذاری در فرآیندهای توسعه ایجاد می‌کند و سهل‌انگاری نابخشودنی مجلس در آن دو دوره بخشی از توضیحات مربوط به گسترش و تعمیق بی‌سابقه فساد رو به نمایش می‌گذارد.

وی همچنین گفت: در کمال تاسف می‌بینیم که در مسابقه قدرتی که در جریان است؛ به دلیل ضعف‌های بنیادینی که در نظام اطلاع‌رسانی و عدم شفافیت‌های غیر متعارفی که در زمینه آمار و اطلاعات وجود دارد؛ فضا برای برخوردهای فرصت‌طلبانه با آن سطح بی‌سابقه از فساد و ناکارآمدی که در آن دو دوره جریان داشت، هموار شده است و کسانی که چشم و گوش بسته از آن مناسبات دفاع می‌کردند و به اتفاق افتادن آن فجایع هم کمک کرده‌اند راه برون‌رفت از پاسخگویی را در این دیده‌اند که دیگران را متهم کنند و با ایجاد اغتشاش در فضای عمومی جای شاکی و متشاکی را عوض کنند.

ارجحیت صلاحیت به جهت‌گیری‌های سیاسی

فرشاد مومنی اظهار کرد: به هر حال اکنون به اعتبار شرایط بسیار پیچیده‌ای که اقتصاد سیاسی ایران تجربه می‌کند به نظر می‌رسد در انتخاب‌های این دوره به یک سطح بسیار بالاتری از هوشمندی نیاز داریم. به این دلیل که همانطور که گفتم در تمامی دوره‌های پس از انقلاب اسلامی، رابطه‌ای تکان‌دهنده و قابل اعتنا میان میزان توزیع قدرت در ساختار سیاسی و نحوه عملکرد اقتصادی و سطح پاکدامنی در نظام اجرایی کشور به چشم می‌خورد.

وی تاکید کرد: در هر دوره‌ای که ساختار قدرت در ایران یک دست‌تر شده است، هم گستره و عمق فساد گسترش پیدا کرده و هم سطح ناکارآمدی‌ها به شکل چشم‌گیری رشد نشان داده است.

او تاکید کرد: به نظر من برای انتخاب بهتر باید انتخاب‌کنندگان بر صلاحیت‌های تخصصی، پاکدامنی عملی و حساسیت‌های نمایندگان به مسائل مربوط به فساد مالی که الان یکی از بزرگترین آفت‌ها و موانع حرکت به سمت وضعیت بهتر در ایران محسوب می‌شود، فارغ از طیف سیاسی کاندیداهای نمایندگی مجلس تمرکز بیشتری داشته باشند تا چشم‌اندازهای بهتری را برای آینده کشور ترسیم کنیم. / ایسنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 190 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:33

ایران آنلاین / شامگاه 27 بهمن امسال، ماموران پلیس شهرستان امیرکلا واقع در استان مازندران در جریان ناپدید شدن یکی از اعضای شورای شهر قرار گرفتند. طبق تحقیقات صورت گرفته اعضای شورای شهر چند بار با صمد هاشمی تماس گرفته اما موفق به برقراری ارتباط با او نشده بودند. از سویی آنها با خانواده وی نیز تماس می‌گیرند و خانواده صمد هاشمی اعلام بی‌اطلاعی از این موضوع می‌کنند.

به‌دنبال اعلام این خبر، ماموران وارد عمل شده و در نهایت موفق شدند بدن نیمه جان او را در جاده قائمشهر - هتکه پشت؛ درحالی که با ضربات چاقو مجروح شده بود، پیدا کنند. صمد هاشمی که به خاطر ضربات چاقو به کما رفته بود به بیمارستان انتقال داده شد.

سرهنگ رستمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، درباره این حادثه گفت: تحقیقات برای دستگیری متهم یا متهمان این پرونده و مشخص شدن انگیزه و علت این حادثه ادامه دارد. طبق آخرین اخبار از بیمارستان وضع جسمی مصدوم رو به بهبودی است./آنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 222 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:33

ایران آنلاین /  خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به تداوم بحران در سوریه، نوشته است که آمریکا که سال گذشته با ایران به توافقی دیپلماتیک رسید، حالا احتمالا باید در سطح نظامی هم وارد گفت‌وگو با تهران شود.

این خبرگزاری آغاز مذاکرات نظامی بین ایران و آمریکا را «تابویی دیگر» خوانده که می‌تواند شکسته شود. در این گزارش با اشاره به برگزاری مذاکرات سوریه با حضور 17 کشور از جمله ایران، نوشته است که «برای دولت (باراک) اوباما، ایران با همه کشورهای دور میز تفاوت دارد.»

آسوشیتدپرس با بیان اینکه مذاکرات برای برقراری آتش بس در سوریه «ذاتا نظامی» هستند، مدعی شده است که در این صورت ممکن است مقامات آمریکایی مجبور شوند برای بحث در مورد مناطق تحت پوشش آتش‌بس، گروه‌های مستثنا از رفع مخاصمه و همچنین تعیین مصداق‌های نقض آتش‌بس و پاسخ‌های احتمالی با آن، با مقامات نظامی ایران روی نقشه بحث کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: «ایران می‌تواند در مورد تمام این موضوعات، اظهار نظر کند. از آنجا که گروه بین‌المللی حمایت از سوریه (گروه متشکل از 17 کشور) و کارگروه‌های آن‌ بر اساس اجماع نظر کار می‌کنند، ایران مانند هر شرکت‌کننده دیگری از حق وتو برخوردار خواهد بود.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «اجرای رفع مخاصمه، نیازمند مشارکت و انطباق همه طرف‌های دخیل در مخاصمات است، که این ایران را هم شامل می‌شود. این به معنی همکاری یا هماهنگی ما با ایران نیست.»

کربی هرچند بار دیگر ایران را عاملی ثبات‌زدا در منطقه توصیف کرده، اما می‌گوید آمریکا از اواخر سال گذشته میلادی به این جمع‌بندی رسید که «تمام طرف‌های ذی‌نفع از جمله آن‌هایی که بر معارضه مسلح و همچنین گروه‌های حامی رژیم (بشار) اسد نفوذ دارند، باید (در مذاکرات) مشارکت داشته باشند.»

آسوشیتدپرس در ادامه با اشاره به توافقی که دو هفته قبل در مونیخ آلمان به دست آمد و بر اساس آن قرار شد در سوریه آتش‌بس اعلام شود، نوشته است که در این توافق به صراحت عنوان شده است که «مقامات نظامی» کشورها در مورد مفاد و نحوه برقراری آتش‌بس صحبت خواهند کرد.

این مسئله از سوی مقامات روس که مدت‌ها برای برقراری همکاری نظامی در سوریه تلاش می‌کردند، مورد استقبال قرار گرفته است. روز پنج‌شنبه پنتاگون برای اولین بار اعلام کرد که از روسیه خواسته مناطق مشخصی از شمال سوریه را که نیروهای ویژه آمریکا در آنجا حضور دارند، هدف قرار ندهد و مسکو نیز این خواسته را عملی کرده است.

با این حال، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که دولت آمریکا فعلا حاضر به هماهنگی نظامی بیشتر با روسیه نیست. / فارس

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 162 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 16:33

ایران آنلاین /رسول کوهپایه‌زاده ، در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده موکل خود، گفت: همان‌طور که می‌دانید ختم جلسات دادگاه اعلام شده، اما این به معنای ختم رسیدگی نیست.

وی افزود: تا جایی که من اطلاع دارم هنوز ختم رسیدگی از سوی دادگاه اعلام نشده است.

وکیل زنجانی تصریح کرد: من در جلسه آخر هم‌زمان با بیان آخرین دفاع، لایحه 85 صفحه‌ای را تقدیم ریاست دادگاه کردم.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات متعدد دادگاه برای کشف حقیقت و استقلال دستگاه قضایی به نتیجه پرونده خوش‌بین هستم.

وکیل بابک زنجانی خاطرنشان کرد: امیدواریم قضات با توجه به جمیع دفاعیات و با لحاظ شرایط خاص تحریم‌ها که همچنان در برخی موارد ادامه داشته، در روند علمیاتی شدن رفع تحریم‌ها که در بعضی امور به‌کندی پیش می‌رود، درنهایت رأیی عادلانه و شایسته را صادر کند.

منبع:فارس

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 193 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:32

ایران آنلاین / این عضو فراکسیون رهروان ولایت گفته است که تندروها قصد داشتند دولت روحانی رسمیت پیدا نکند.

گزیده سخنان این نماینده مجلس در زیر می آید:

*از ابتدای کار دولت، فشارهای غیرمنطقی وارد شد. مثلا در زمان استیضاح ها و رد برجام کار تشکیلاتی انجام می شد.

*تمام هم و غم برخی آقایان این بود که وزرای معرفی شده رای اعتماد نگیرند و دولت روحانی به حد نصاب نرسد.

* آقای صالحی امیری انسان پرتوانی است. با اقای نادران ده بار در مورد ایشان صحبت کرد و تنها دلیل ایشان این بود که می گفت، براساسا اطلاعاتی که به من در مورد صالحی امیری اطلاعات داده شده، حجت شرعی دارم که به ایشان رای ندهم.

* تندروهای مجلس می خواستند دولت روحانی را از رسمیت بندازند و برنامه ریزی کرده بودند 9 وزیر رای نیاورند. حتی روی برخی وزرا چون مصطفی پورمحمدی نیز دست گذاشته بودند و روح الله حسینیان تلاش می کرد ایشان رای اعتماد نیاورد.

*در جلسه ی فراکسیون با حضور آقای باهنر، می گفتند طییعی است که در هر دولت حداقل 6 نفر بیافتند (رای نیاورند.) اینها لیست 9 نفری تنظیم کرده بودند که ربیعی،، زنگنه، منفرد، مسعود سلطانی فرد، نجفی و چندین نفر دیگر در این فهرست بودند. حتی می خواستند رحمانی فضلی هم رای نیاورد. می گفتند باید او را بزنیم چون آدم لاریجانی است./ انتخاب

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 178 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:32

ایران آنلاین /حامد سلطانی نژاد ، در پاسخ به پرسشی درباره فروش املاک مازاد بانکها در بورس کالا، افزود: از آنجایی که بخش مسکن با رکود مواجه است، این بازار زمانی به صورت مناسب راه اندازی می شود که رکود از این بخش خارج شده باشد.
وی با بیان اینکه، بورس کالا تقاضاهایی را برای فروش املاک مازاد دریافت کرده است، اظهارداشت: بر همین اساس مشخصات املاک و ساختمان بانک ها استخراج شده تا بتوان اطلاعیه عرضه درج شود تا این طرح جایگزین سیستم مزایده ای شود که هم اکنون بانک ها برای فروش اموال مازاد خود از آن استفاده می کنند.
سلطانی نژاد تصریح کرد: بازار سرمایه رغبت چندانی برای ورود به حوزه ملک ندارد اما به طور حتم در یکی دو ماه آینده اقداماتی دراین زمینه برای متقاضیانی همانند بانک سپه انجام می شود.
وی با اشاره به برنامه ورود ارز، طلا و جواهر سازمان اموال تملیکی به بورس کالا، اظهارداشت: بورس کالا آمادگی دارد در بخش املاک این سازمان نیز وارد شود.
مدیرعامل بورس کالا با تاکید بر اینکه بهره گیری از سیستم مزایده «آپشن حراج» به رفع شبهات و اختلافات برای فروش املاک سازمان اموال تملیکی کمک می کند، تاکید کرد که با این روند، این املاک به صورت شفاف معامله می شوند.
وی درباره چگونگی فروش ارز مربوط به سازمان اموال تملیکی در بورس کالا نیز گفت: این امکان وجود دارد که ارز به صورت نقدی و گواهی سپرده در بورس کالا عرضه شود اما در این زمینه باید مذاکراتی با این سازمان انجام شود زیرا در صورت زیاد بودن مقادیر آن، از گواهی سپرده استفاده می شود تا جابه جایی آن هزینه بر نباشد؛ هرچند مذاکرات در این باره هنوز کامل نشده است.

**مطالبات سرمایه گذاران خارجی برای راه اندازی بازار مشتقه ارزی
سلطانی نژاد با تاکید بر اینکه، بازار مشتقه ارزی باید هر چه سریعتر راه اندازی شود، گفت: مطالباتی از سوی سرمایه گذاران خارجی درباره چگونگی پوشش ریسک مطرح می شود.
مدیرعامل بورس کالا افزود: اگر چه روند نرخ دلارصعودی است اما با نوسانات زیادی مواجه هستیم بنابراین باید نرخ آن نیز همانند کشورهای پیشرفته توسط بازارها تعیین شود.
 فروش اموال مازاد بانکها در بورس کالا در ستاد اقتصاد مقاومتی دولت مصوب شده بود تا بانکها بتوانند از طریق بورس کالا املاک مازاد یا اموال غیرمنقول خود را عرضه کنند؛ در همین رابطه مذاکره با بانک ها برای فروش اموال غیرمنقول انجام شد اما تاکنون این طرح به دلیل بی اقبالی بانک ها هنوز اجرایی نشده است.

منبع:ایرنا

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 214 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:32

ایران آنلاین /بعد از انتقادات شدید آمریکا از کره شمالی برای شلیک ماهواره دوربرد به فضا، رهبر این کشور اعلام کرد که ماهواره‎های بیشتری به فضا پرتاب می‎کند.

به نوشته اسکای نیوز، «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی روز پنج شنبه (امروز) اعلام کرد کنکاش فضایی یکی از اهداف راهبردی این کشور است.

وی طی پیامی گفت، این گونه مبارزات شدید در مقابله با نیروهای مخاصم و در راستای به دست آوردن تمامیت ارضی کره شمالی است. رهبر کره شمالی افرادی را که در این پروژه دخیل هستند قهرمانان ستودنی نام برد.

بعد از آنکه اوایل ماه جاری میلادی کره شمالی یک موشک دوربرد ماهواره بر را به فضا شلیک کرد برخی کشورهای منطقه و آمریکا این اقدام را شدیدا محکوم کرده و دست به اقدامات متقابل مانند استقرار سامانه دفاعی ضدموشک تاد و پرواز جنگنده اف22 در شبه جزیره کره کردند.

با افزایش تنش در شبه جزیره کره، فعالیت پارک صنعتی مشترک دو کره متوقف و دو کشور یکدیگر را به اقدامات سرسختانه تهدید کردند.

منبع:فارس

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 213 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:29

ایران آنلاین / تل آویو سخت در تلاش است تا در آخرین لحظات از تحویل موشک های اس سیصد روسیه به ایران جلوگیری کند.
دوری گلد مدیر کل وزارت خارجه و معاون سیاسی وزارت خارجه اسرائیل به مسکو رفته است و در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، از نگرانی اسرائیل درباره انتقال سامانه موشکی اس سیصد به ایران سخن گفته است.
دوری گلد بار دیگر درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را مبنی بر منع انتقال تسلیحات پیشرفته از سوریه به حزب الله لبنان را مطرح کرد.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

- - , .

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 196 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:29